Sharp LC-40LE830E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sharp LC-40LE830E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

sbijlsma 18-06-2012
Geschreven voor: Sharp LC-40LE830E

Deze uitgezocht vanwege het de matte afwerking van het paneel. Alle andere merken spiegelen me te veel. De instelmogelijkheden zijn oneindig, niet echt gemakkelijk voor de gemiddelde gebruiker. Dankzij de instellingen te vinden op tweakers.net nu een mooi en afgewogen beeld. Mogelijkheden voor multimedia, internet etc. zijn ook goed voor mekaar. EN het geluid is ook best goed in zijn soort.

Harman1 26-07-2012

Ik (heb de 46 inch) ben in het begin ook met de afstelling bezig geweest maar ik vind hem in de AV-standaard beeldinstelling nog het prettigst om naar te kijken. Kleur en contrast precies goed. Soms is het gras te groen maar vaak ook weer niet dus ik denk dat dit aan de opname te wijten is.

74marco 21-07-2012

Hoi, Ik kan op tweakers.net niet vinden hoe de tv in te stellen. Waar kan ik dat vinden?

Alvast bedankt
Marco

jan lammersen 24-07-2012

het instellen marco kun je vinden in de uitgebreide
Sharp gebruikershandleiding die op de meegeleverde
dvd staat.

met vr. gr.
jan lammersen

sbijlsma 03-08-2012

Instelling op tweakers is hier te vinden:

jan lammersen 14-02-2012
Geschreven voor: Sharp LC-40LE830E

Aanvankelijk stond het beeld regelmatig even stil, maar sinds ik gisteren de upgrade heb geinstalleerd is het beeld perfect. Niemand kon mij vertellen waarom het beeld niet goed was. Ziggo zei dat het aan de kwaliteit van de kabel lag. leverancier had geen idee.
Uitgebreid onderzoek resultaat: Bij meerdere tv toestellen ook met signaalversterker zorg voor directe verbinding zonder split naar tv-toestel en zorg dat je de tv-upgrade goed geinstalleerd krijgt.
Is niet eenvoudig zelf te doen, maar doorzetten wordt beloond en dan heb je ook een fantastisch toestel.

jan lammersen 13-02-2012
Geschreven voor: Sharp LC-40LE830E

Uitgebreid onderzoek resultaat: Bij meerdere tv toestellen ook met versterker zorg voor directe verbinding van WiFi modem zonder split naar toestel en zorg dat je de upgrade goed geinstalleerd krijgt.

kegel67 07-01-2012
Geschreven voor: Sharp LC-40LE830E

Prima tv, voet is ook eenvoudig te plaatsen. Eigenlijk een soort van plug and play apparaat. Kabels erin, instellingen controleren en het werkt. Geluid is ruim voldoende voor normale uitzendigen, bij films schakel ik toch over op de stereo. Internet werkt goed, aantal apps vindt ik tegenvallen. Het intikken van een url via de afstandsbediening werkt maar is traag, zeker als je op you tube aan het zoeken ben gaat dit frustreren. Kleuren zijn top, duidelijk verschil waar te nemen tussen Sharp en concurrenten in de winkel, vloeiende beelden ook bij snelle beeldwisselingen.
3d werkt goed, jammer dat er geen brillen bij zitten. Van 2D naar 3D geeft meer ruimtelijk effect, belangrijker is dat ik van deze tv geen hoofdpijn krijg in de 3D.
Kleuren, ook ik heb via tweakers eea bijgesteld. Maar met 1 van de vele automatische instellingen kom je ook al een heel eind, het blijft een kwestie van smaak.
Aansluitingen zitten goed, wel rekening houden dat de scart naar achteren steekt, voor plaatsing aan de muur heb je dus een haakse uitvoering nodig.
Afstandsbediening, iets te groot. Wel duidelijk, maar doordat hij zo smal is vindt ik hem niet top in de hand liggen. Iets wat de philips uitvoeringen bijv wel doen.

rhc 22-11-2011
Geschreven voor: Sharp LC-40LE830E

Super 3D LED TV van Sharp.

In de winkel waren we direct verkocht van het beeld.
Steekt echt af t.o.v. concurrentie (Samsung, Sony, Philips)
Zeer natuurgetrouw en super scherp. Mede door de extra kleur geel. Met 3D bril waan je je echt in het beeld.
Perfect 3D HD beeld met de actieve brillen. Kost wel wat extra, maar is dat ook echt waard.
Zeker vergeleken met de passieve 3D beeldkwaliteit van andere merken.

Geluid is voor zo'n plat scherm niet verkeerd.
Films moet je mijn inziens toch via homecinema afspelen voor juiste geluids effecten.

De TV ziet er door de smalle lijst strak uit. Zeer smaakvol.

Optie's zijn te over. Eigenlijk zit alles erop wat je op dit moment kunt krijgen. O.a. vrij internet, uitzending gemist van alle zenders en dus niet beperkt tot deel van het zenderbestel zoals bij de Sony, Philips en Samsung.

Ik kan op dit moment geen negatieve zaken benoemen

WoBe 10-11-2011
Geschreven voor: Sharp LC-40LE830E

Na aanpassing van de standaard beeldinstellingen uitstekend beeld. Geluid valt niet tegen voor een platte led. Instelmogelijkheden prima.
Bouwkwaliteit tv komt goed over, staat stevig op de voet. De afstandbediening heeft een wat cheap gevoel.

Deze week aangeschaft voor slechts 794 bij mediamarkt cruqius.

Klikoo 30-10-2011
Geschreven voor: Sharp LC-40LE830E

Beeld is uitstekend, maar de kijkhoek vind ik klein. Je moet er dus wel redelijk recht voor gaan zitten om optimaal beeld te hebben. Bij schuine inkijkhoek heb je kleurverlies. Mogelijkheden goed, waaronder vrij internet. Hoewel een URL ingeven behoorlijk omslachtig is. Maar de gewenste pagina zet je dan bij favorieten, en dat werkt goed. Geluid is goed, maar via stereoversterker uiteraard vele malen beter. Bedieningsgemak is vind ik ook goed en na wat gewenning wijst het zichzelf

Dennis pc 02-09-2011
Geschreven voor: Sharp LC-40LE830E

dit is een super tv .. internet/netwerk mogelijkheden goed (nu een samenwerking met philips en LG: net-TV)
beeld is echt super (mits goede instellingen dank zij: tweakers)standaard is de tv wat teveel grijsjes naar mijn mening ,
maar dit kun je met de vele afstellingen goed oplossen , en naar eigen zicht instellen ,
divx speeld de tv goed , wel ff registreren
ben alleen (tevens minpuntje) niet zo blij dat ik de kanalen (favorieten) niet kan indelen via ziggo netwerk.
Geluid is ook netjes , voor zo'n platte TV

kbijl 13-08-2011

Ls,
Deze TV heeft een voortreffelijk beeld, een goed geluid.
Er zijn ook wat minpuntjes, deze tv (waar ik de ci+ module /Ziggo in heb zitten) is behalve op nl1 de timeshift NIET te gebruiken ! Tevens heeft deze tv GEEN favorieten optie zodat je alleen de vele kanalen via zappen kunt bereiken of je moet de nummers uit je hoofd leren, belachelijk dat deze 2 dingen in de tijd onmogelijk zijn.
Vooral de timeshift niet kunnen gebruiken is een lachertje dit omdat het een tegenwerking van de techniek is die door Ziggo ci+ certificering onmogelijk gemaakt word. Een timeshift die dus ALLEEN bij NL1 te gebruiken is en bij niet een andere hd zender.

Nogmaals ik wil de tv niet afkraken, maar de mogelijkheden blokkeren is in opdracht van Ziggo CI+ certificering, en die heeft als 1 vd 2 monopolisten dus een erg slechte invloed op de mogelijkheden die de tv wel heeft, maar niet gebruikt MAG worden.

dtechs 04-08-2011
Geschreven voor: Sharp LC-40LE830E

Wat een mooie en goede tv. Hiervoor vele tv's gehad waaronder ook Plasma's. Werkt goed met ziggo ci+ en de kleuren spatten van het scherm af. Kijkhoek is iets minder. Maar Zwartwaarde's zijn zeer goed en scherpte is fenomenaal!

Robin 1973 01-08-2011
Geschreven voor: Sharp LC-40LE830E

Ook wij waren direct verkocht in de winkel. Wat een prachtige kleurenspel. Zeer makkelijk te installeren en te bedienen.

Ik heb toch nog een vraag mbt de instelling nstelling/kallibratie, maar ik krijg de juiste kleurstelling nog niet te pakken.

Heb via tweakers.nl een test gelezen en de kleuren zo ingesteld zoals aangegegeven ( men hanteerde de modus FILM ), prachtig beeld maar de inkijkhoek is niet meer helder en bij het voetbal is het gras niet groen en tijdens de formule 1 was de rode auto ook niet meer rood. Wie kan mij helpen aan de juiste instellingen.

JE1 22-07-2011

----------Update review----------
Update over mijn review: De sharp schakelt bij gebruik van de dvd speler/recorder toch automatisch over op de externe bron.

----------1e review 21-7-2011----------
De Sharp geeft een mooi natuurgetrouw beeld. Vele mogelijkheden om de kleur in te stellen. Ook de scherpte en de tint kan je instellen. Dit kan ook allemaal volledig automatisch ingesteld worden.
De CI+ module van UPC is bruikbaar met dit toestel. De time-shift functie kan je gebruiken in combinatie met de digitale kanalen. Internet mogelijkheden: handig vind ik vooral de NOS-internet applicatie. (NOS-Journaal). Maar er zijn verschillende applicaties voorhanden. Evenals een internet browser. Deze browser werkt echter zonder de flash-plugin. Niet alle sites zijn dus bruikbaar.
Via de afstandsbediening moet je de HDMI / component ingang (Mediaplayer/ DVD speler etc.) selecteren voordat je kunt kijken. Dit ging bij mijn Aristona van ruim 15 jaar oud toch handiger. Die schakelde automatisch naar de bron zodra je op play drukte van het externe apparaat.

Nel Koedooder 01-11-2011

Hallo,

Ik heb zojuist deze tv gekocht, ik heb upc als aanbieder van de digitale zenders en er is een mediabox bijgeleverd.
Nu ik een ci-modulle wil hebben ter vervanging van de box is deze niet bij upc te verkrijgen.
U schrijft in uw revieuw dat de ci+modulle van upc bruikbaar is met dit toestel.
Ik zou graag willen weten hoe ik aan deze modulle kan komen en de voor en nadelen (als dit niet te veel gevraagd is)tussen de ci+modulle en de media box weten.
Ik dacht als ik de ci+modulle in de tv zet heb ik geen media box van upc meer nodig...

Alvast vriendelijk bedankt voor de info,

Mv. N. Koedooder

NBR 18-03-2012

Ik heb de sharp net gekocht. maar bij mij werkt de CI+ module niet. Ook de UPC-site vermelt niet de 830. hoe heb je dit gedaan?

J.C.C. 01-07-2011
Geschreven voor: Sharp LC-40LE830E

Zeer tevreden. Ik had begrepen bijv. da samsung beter is voor internet..., niet dus. Ook deze tv is goed voor.
Op internet kon lezen dat voor deze tv was een van eigen merk 3D bluray speler het beste keuze. Toen ging ik zoeken en voor mijn verrasing is de goedkoopste van allemal en wordt direkt gelink met de tv. D.w.z., perfecte beeld kwaliteit en veel beter dan duurdere tv.

Ricky25 19-06-2011
Geschreven voor: Sharp LC-40LE830E

Sinds een maand deze Sharp in mijn bezit en tot nu toe nog 1 en al plezier! In het begin was ik wat sceptisch over de extra toegevoegde 4de kleur (geel), maar hier kom ik helemaal op terug! Wat een gigantisch verschil met mijn (oude) Philips pfl42 8404!!!! Het geel spat van het beeldbuis af!

De kleur in het algemeen zijn erg levendig en komen goed uit! Ik was in de winkel meteen verkocht!
Ook snelle beelden kan deze sharp met z`n 200herz heel goed aan! Geen sprake van ghosting of clouding what so ever! Met betrekking tot het kopje Beeldkwaliteit verdient deze Sharp echt zijn complimenten!

Wat betreft het geluid, dit is prima, niets spectaculairs. Nou ken ik geen 1 tv waarvan ik het geluid super vind. Hifi op aanslauiten is mijn persoonlijke voorkeur!

Mogelijkheden zitten er zat op! Enige nadeel is het feit dat ik een mediabox van UPC heb. Hierbij kun je geen gebruik maken van de timeshift functie, zonde... Ik weet niet of dit met een CI+ module wel mogelijk is!

Met het gebruikersgemak is het dik in orde. Je krijgt een overzichtelijk menu te zien waarbij je de opties kunt "uitklikken" zodat er meer geavanceerde opties tevoorschijn komen.

Vormgeving is natuurlijk heel persoonlijk! Wat voor nuttigs kan ik daarover zeggen behalve dat ik hem een plaatje in de woonkamer vind!

Duurzaamheid valt wederom weinig over te zeggen aangezien ik hem pas één maand heb!

De 3D functie is een leuk extra`tje, de kers op de taart. Deze werkt goed en kan bij films echt een vernieuwende factor hebben! Alleen jammer dat er niet standaard 3D-brillen bij geleverd worden.